De las narrativas transmedia al… diseño de aprendizajes transmedia [Review]

Authors

  • Miriam Herrera-Aguilar Universidad Autónoma de Querétaro

DOI:

https://doi.org/10.59057/iberoleon.20075316.202339661

Keywords:

transmedia storytelling, transmedia learning, digital literacy, transliteracy, ethnography

Abstract

This work, which the author calls "a journey", is organized as a transmedia narrative: prequel, central work-recapitulation and sequel. It aspires to contribute to a change in traditional education. Its reading allows us to identify an academic relevance, but above all a social relevance, in a context of digital culture development that, more than answers, puts questions and challenges on the table.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Braslavsky, B. (2003, junio). ¿Qué se entiende por alfabetización? Lectura y vida, revista latinoamericana de lectura, 24(2), 2-17. http://www.lecturayvida.fahce.unlp.edu.ar/numeros/a24n2/24_02_Braslavsky.pdf.

Gilster, P. (1997). Digital literacy. Wiley.

Lugo Rodríguez, N. (2022). De las narrativas transmedia al… diseño de aprendizajes transmedia. Universidad Iberoamericana León.

Pérez Tornero, J. M. (2011, 23 de septiembre). Alfabetización plural [conferencia]. Leer.es. Portal de recursos educativos. https://leer.es/mediateca_videos/6-la-alfabetizacion-plural/.

Winkin, Y. (2000). Anthropologie de la communication: de la théorie au terrain. Editions Seuil.

Published

2023-10-20

How to Cite

Herrera-Aguilar, M. (2023). De las narrativas transmedia al… diseño de aprendizajes transmedia [Review]. Entretextos, 15(39), 1–5. https://doi.org/10.59057/iberoleon.20075316.202339661